Uczniowie klasy III realizowali projekt „Zdrowo jem, więcej wiem!”.
Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej.
Realizację rozpoczęliśmy od zbudowania wehikułu czasu, który przeniósł nas do starożytności. Zapoznaliśmy się z prezentacją „Egipt państwo nad Nilem”.
Następnie przeanalizowaliśmy Piramidę Zdrowia. Uczniowie wykonali także własne piramidy wykorzystując do tego celu obrazki produktów z kolorowych gazetek. W klasie wywiązała się dyskusja na temat zwyczajów żywieniowych. Przy tej okazji zwróciliśmy uwagę na produkty niezdrowe, których należy unikać.
Kolejnym omawianym zagadnieniem była woda oraz jej wpływ na świat roślin, zwierząt i ludzi.
Przenieśliśmy się na pustynię, na której pojawił się „magiczny strumień”. Zadaniem uczniów było wskazanie zmian jakie nastąpią w momencie pojawienia się wody i wykonanie w grupach rysunków.
Następnym elementem była pogadanka na temat roli i znaczenia wody w organizmie człowieka.
Uczniowie na karcie pracy z konturem człowieka zamalowywali dwie z trzech części ciała ludzkiego na kolor niebieski. Omówiono procesy jakie zachodzą w organizmie, a w których udział bierze woda. Rozmawialiśmy też o sytuacjach, w których to organizm traci wodę.
Trzecioklasiści mieli okazję do zapoznania się ze składnikami występującymi w popularnych napojach. Dużym zaskoczeniem okazała się informacja zapisana na jednym z nich: „może mieć szkodliwy wpływ na aktywność i skupienie uwagi u dzieci”.
W klasie odbyła się burza mózgów na temat: co jest najlepsze do picia?
W wyniku prowadzonych dyskusji uczniowie doszli do wniosku, że najodpowiedniejsza do picia jest woda. Postanowiliśmy przygotować również wodę smakową wykorzystując: cytrynę oraz miętę. Rozmawialiśmy na temat zalet takiego napoju.
Trzecioklasiści rozwiązywali krzyżówkę, układali zdanie z rozsypanki wyrazowej oraz rozwiązali quiz który pozwolił utrwalić zdobyta wiedzę.
Opracowała:
Marta Palusińska