Innowacja pedagogiczna „Lekturownik, czyli myślograficzny zeszyt lektur” to przedsięwzięcie, które trwało od października 2019r. do czerwca 2020r. i objęło jeden przedmiot nauczania – język polski w ówczesnej klasie IV.
Myślografia to wizualizacja myśli, czyli sposób tworzenia notatek z lekcji czy streszczenia z książek. Metoda ta pobudza kreatywność i ułatwia zapamiętywanie. Wprowadzenie podczas omawiania lektur graficznego sposobu przedstawienia zawartych w nim treści sprawia, że uczniowie chętniej i aktywniej biorą udział w lekcji.
Celem innowacji było zmotywowanie uczniów do nauki, nauczenie ich uczenia się, rozwinięcie poczucia odpowiedzialności za własne uczenie się oraz rozwinięcie kreatywności. „Lekturownik” miał stać się swoistym podręcznikiem tworzonym przez ucznia.
Myślę, że założone cele zostały osiągnięte, a najlepszym tego dowodem jest fakt, że uczniowie po zakończeniu innowacji, wyrazili chęć prowadzenia „Lekturownika” w kolejnych latach. Obecny rok szkolny- 2021/2022 – jest już trzecim rokiem kontynuowania tego projektu. Moi szóstoklasiści opracowują w nim kolejne lektury, ale korzystają także z notatek wykonanych w klasie IV i V.
Anna Nowakowska
Lekturownik
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt